torsdag 9. juni 2011

Reise

God kveld alle sammen:) Håper dere har hatt en fin dag i regnet :)

Jeg må si at jo nærmere vi kommer ferien, jo mer spent blir jeg. Tenker mye på hvordan det kommer til å være. Om vi lett vil finne butikker med godt utvalg til jenta vår og om vi finner gode spisesteder. Jeg vil jo at vi skal kunne kose oss masse alle 5. Jeg regner med at alt vil bli bra, men jeg er bare så redd for at jenta vår skal oppleve negetive ting i forhold til sykdommen sin. Jeg tror hun har det nok vanskelig med det som det er. Ser at hun fortsatt er litt følsom for ting hun ikke kan få lenger. Det jeg er mest urolig for er faktisk Legoland (i tyskland) for det ser ikke ut å være noe tilbud som er å regne med når det gjelder mat. Og en opplevelsen kan jo bli ødeleggende. At det blir bare et kjedelig minne istede for noe morsomt. Og i tillegg skal vi jo feire bursdagen til mellomste der. Så bursdagen hennes kan jo bli ødelagt og, hvis vi ikke kan stoppe å spise en kake engang :( Men det blir sikkert mye bedre enn hva jeg er redd for nå, men det er jo det mammahjertet, som bare vil at barna skal ha det bra :)

Det skal i hvert fall være greit på fergene til og fra Kiel, og det er jo bra, ikke bare å dra på butikken da;) Jeg har snakket med veldig hyggelige og hjelpsomme mennesker både på Color Line og på svenske Stena Line. Det skal være bra utvalg i butikkene der vi skal bo i Italia og hotellene skal ha grei frokost. Så det blir nok bra:) Blir spennende å se hva Rosalba finner på av mat og når vi kommer. Hun er jo alltid så snill og inviterer oss på middag hver gang vi er der. Men hun lager sikkert noe kjempegodt glutenfritt, hun lager jo alltid så god mat.

Er det noen med cøliaki der ute som har noen tips og råd at komme med så bare skriv dem ned i kommentarfeltet:)

Må jo si også at jeg tenkte prøve å føre en reisedagbok der jeg noterer bra hoteller, butikker og spisesteder. Kan nok ikke oppdatere hver dag på reise, men jeg skal oppdatere her så fort jeg har mulighet til når vi er på reise:)

Sov godt og ønsker dere en fin fredag:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar