tirsdag 21. august 2012

Pizzamuffin til matpakka :)

Ferdig at nytes
100 gr smør / melkfritt margarin
1 egg
3 dl melk / soya/havredrikk
6 dl glutenfritt mel
2 dl glutenfrie havregryn
1 ss bakepulver
1 liten fint revet gulrot
1 dl fetaost
75 gr skinke
3 ss revet parmesan
3 ss olje (f.eks den fetaosten ligger i)
Salt
Pepper
Chilipepper
Oregano

Sett stekeovnen på 225 grader. Bland mel, havregryn, bakepulver og matfett fordel i små biter. Gjerne med en kjøkkenmaskin. Tilsett melken og egget, rør det sammen og rør inn gulroten etter det. Tilsett fetaost, skinke, parmesan, olje og krydder. Fordel i muffinsformer og stek i ca 15-18 min. Jeg tok bittelitt smør oppå, om du har litt flytende melkefritt eller ta en liten bit blå melang på hver.

På vei inn i stekeovnen
Jeg brukte 6 dl grov mel og 2 dl havremel. Men valg av meltype er opp til dere. Hvis man liker så går det å ha i litt finhakket paprika og oliven. Men det er ikke barna mine så glade i.

Husk at du må droppe fetaost og parmesan hvis de skal være melkefrie :)

2 kommentarer:

  1. Ser herllige ut :) har noen glutenfrie oppskrifter på min blogg. Min eldste datter har cøliaki

    SvarSlett
  2. Dem var veldig gode her. Var nødt å sette en stopper for spisingen av de, ellers hadde det ikke vært noe igjen til matpakka imorgen ;)

    Det er alltid fint å dele inspirasjon og oppskrifter med andre i samme situasjon :)

    SvarSlett